Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas długiego majowego weekendu. Najczęściej interwencje dotyczyły assistance samochodowego (86%), a zgłoszenia z zakresu pomocy medycznej stanowiły 14% interwencji.
Dobra pogoda w kraju sprzyjała wyjazdom do popularnych nadmorskich miejscowości, nad mazurskie jeziora i w góry. Polacy najczęściej przemieszczali się samochodami. Ma to odzwierciedlenie również w statystykach Europ Assistance Polska. Aż 86% zgłaszanych spraw dotyczyła właśnie problemów z pojazdem. Najwięcej interwencji dotyczyło problemów z silnikiem (21%) i kolizją drogową (17%). Pomoc była organizowana przeważnie w Polsce (92% wszystkich spraw).
Coraz lepsze drogi w kraju i przyjaźniejsza kierowcom infrastruktura zachęca do podróży po Polsce. Warto pamiętać o wykupieniu odpowiedniej polisy wraz z assistance, by w razie nieprzewidzianej sytuacji mieć zagwarantowaną kontynuację podróży i bezpieczne dotarcie do celu – mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.
Podczas długiego majowego weekendu 14% zgłoszeń dotyczyło pomocy medycznej. Największa liczba spraw dotyczyła kwestii związanych z nagłym zachorowaniem. W Polsce realizowanych było 35% wszystkich zgłoszeń. Za granicą najczęściej pomocy medycznej potrzebowali turyści przebywający w Niemczech (22%) i Hiszpanii (16%). Nie zabrakło również amatorów wycieczek w dalsze zakątki świata takie jak Tajlandia, Filipiny, czy Peru.
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/europ-assistance-polska-podsumowuje-dlugi-majowy-weekend